понеделник, 17 декември 2007 г.

За хората, които взимат целия свят на подбив

Знам, че го репетират, или всъщност никога не излизат от стремежа си да кажат нещо оригинално и шеговито, като актьори, останали да живеят в роля. Докато другите хора нехаят за голяма част от хумора по света, шегобийците го попиват целия. Четири отличителни признака:

- отделят от паметта си, за да набутат там вицове
- гледат шоута с лафове
- заучават пиперливи реплики от комедиите
- имат си ирония и не се боят да я използват.

И когато дойде време, при ново запознанство, на купон, сред повече хора, те винаги са на ниво, а всички около тях получават мускулна треска на лицето и корема от смях.

Обичам да се смея и в повечето случаи компанията на такива хора ми е приятна. Но все още не разбирам как да се справя с един проблем - няма как да им кажа "шегата на страна", без да отпратя и тях встрани. Ако са сериозни, обикновено са тъжни като тъжни клоуни.

Когато искам да им кажа нещо не на шега, те, естествените врагове на всички, които се взимат твърде сериозно, с повдигнати закачливо краища на устните и светулки в погледа, казват нещо, което аз - буквалистът с недоразвито чувство за хумор (идващо само понякога, за разлика от тяхното) - не знам как да тълкувам.

С което професионалните шегобийци ми стават досадни и губят доверието ми. Не мога да съм приятел с тях.

Няма коментари: