четвъртък, 5 юли 2007 г.

Кой блог е добър?

Nousha правилно отбеляза, че преди да пиша за това как да направим блога си по-добър, първо трябва да дам определение на понятието добър блог. И тук започна моето блъскане на главата, четене на купища сайтове и блогове, които повече ме разсеяха отколкото да дадат смислена идея.

Истината е, че съм малко против твърдите дефиниции, защото ограничават. Определенията поставят рамки, и имат навика да се отнасят лошо към всичко извън тези рамки. Затова каквито и съвети да видите тук, имайте предвид, че нарушаването на правилата понякога е по-добро от спазването им. Това са само насоки.

Ако започна да размахвам пръст и да обяснявам кой блог е добър, нормалната реакция на всеки вероятно би била "този за какъв се мисли, че е тръгнал да дава оценки?". Това би било моята реакция ако видя някой блогър да пише, че блогът ми не е добър например.

Нямам намерение да давам оценки. Приемам почти всеки блог за изначално добър. Но все пак не чета де що има блог по земята - значи нещо ме кара да отсявам и да се връщам при определени хора. И това не са непременно тези които ми харесват най-много. Понякога има момент на манипулация - блогъри, които ме дразнят, успяват да привлекат вниманието ми трайно. Наред с това съществуват и тези, чиито блогове откровено харесвам и нямам търпение да видя следващия им постинг.

Затова ето определението ми за добър блог:

- Блог, към който точните читатели се връщат често и четат с удоволствие

- Блог, който носи удовлетворение за автора си.

2 коментара:

nousha каза...

Направо си е едно страхотно определение. Ще наминавам редовно да чета по-нататък.

П.П. Забелязах, че си линкнал към английският ми блог - той е по-скоро за упражнение и заради един приятел англичанин, тъй че може би ще ти е по-интересна българската версия (noushawitch.blogspot.com).

Zmei каза...

Супер! Ще се радвам да наминаваш и коментираш. Линкът е оправен.