четвъртък, 11 януари 2007 г.

Слоган

Добавих нещо като слоган към и без това леко претрупаната картинка. Отпадналият вариант беше да пише away from the everyday world away from the everyday world away from the и т.н.

Което ми напомни, че много хора не признават значението на слоганите. Доста рекламисти преди всичко. Аз като човек далеч от рекламата се възхищавам на добрите слогани, които могат да имат дори функцията на оракул ако се налага. Например имаш труден момент - Keep Walking. Дразни те тъпата работа - Have a break. И дори по-фундаментални неща като - как да успея в живота - Let's make things better. Такива ми ти, простички работи.

Винаги съм искал да работя в Рекламата. Разбира се, в международна компания, чиято основна цел ще е да ме праща в хиляди страни на разноски на съответните световно-корпоративни клиенти, да организира разточителни фирмени партита близо до басейни, и да се стреми да ме стимулира всячески "да дааме винаги най-доброто от себе си, за да зееме трите точки".

Длъжността ще включва още ултра-невъзможно-куул офис в геологичния епицентър на София, с мебели, от които получаваш мигновен пристъп на вдъхновение. По бюрата - хай-тек и анти-стрес играчки, леко досадени умни жени с лош сексуален живот, и сравнително малко, но затова пък безумно интересна работа.

И когато в качеството си на криейтиво-незнамсикакъвси-арт-гуру давам интервю (вероятно на самия себе си или на Винсънт Гало), винаги ще подчертавам дебело с писалката, която иначе пазя за многоцифрените договори, че ме радват малките неща в живота. Ами да, тези простички неща.

3 коментара:

Анонимен каза...

Ооо, Zmei, колко разочаровам от рекламния бизнес ще бъдеш -- веднъж да попаднеш в него :lol:

Като започнем от офисите, които по правило са на майна си (Околовръстното, Слатина и прочие екзотики), минем през колежките, които може и да имат лош сексуален живот, но имат още по-разбити нерви, така че свалка с тях ще прилича на ухажване на кухненски робот (няма да знаеш коя остра част от характера им ще накълца мъжкото ти достойнство) и стигнем до момента с малкото работа (ще кажа само едно голямо ХА-ХА-ХА, от повече коментари нямаш нужда)... Идея си нямаш каква робия е. И колко малко зависи от теб. Следващият път като гледаш поредната малоумна реклама на прах за пране или на някой от любимите мобилни оператори си задай въпроса защо след като рекламистите са толкова готини хора, че и умни -- рекламите са като за имбецили с IQ, гравитиращо около 50.

Zmei каза...

Антония, благодаря за първия коментар в този блог - ура, ура!

Всъщност имам приятели в рекламния бизнес, и те ми казват подобни неща, но аз отказвам да повярвам, хехехе:) Моят идеал за Рекламата ще остане неопетнен...

Сигурен съм, че всички в Рекламата крият от останалия свят, че реално нямат никаква работа, освен да изглеждат куул:)))). Хайде, признай си:)

Анонимен каза...

Честит ти пръв коментар! Ако знаех, че правя сефтето -- щях повече да се постарая, честна дума!

А за куулнеса на рекламистите... Рецептата да изглеждат привлекателен в чуждите очи е стара и проста, но пък работи безотказно -- просто скрий с какво точно се занимаваш. Хората ще почнат да се чудят, ще тръгнат слухове и накрая ще се окажеш главно действащо лице в героичен епос! Един от похватите на рекламистите е да използват думи и изрази, които никой друг не разбира. Когато някой в ясен взор ти казва "Последните данни на рисърча, който проведохме с фокус групи, съставени от представители на таргета, ни убедиха, че трябва да използваме the umbrella approach" -- как да не си представиш, че рекламистите се занимават с магии в лабораторни условия.