събота, 23 февруари 2008 г.

Вечер с Телониъс Мънк

Доживях края на поредния сезонен сън и посетих със замах и приятели добри два спонтанни, нетрадиционни, леко апокрифни и камерни джаз концерта. Първи беше оранжевият четвъртък в лилавия салон. Рядко се среща музика, в която да няма някакъв конфликт, въпрос или драма, или пък тежест. Обикновено ако слушам такава музика ми звучи плоска, безсмислена, сладникаво популярна или пък невзрачна. Но този път бяхме заляти само с някаква безкрайно позитивна история, и звучеше чудесно - може би защото беше на живо.

Второто беше във военния клуб, любимо завръщане към една от слабостите ми в джаза - биг бенд музиката. Немският посланик ми даде визитката си при най-странните обстоятелства евър. Отидох да му кажа, че там, където е седнал, е заето. Когато ми каза кой е и стана да си събира партакешите, така ме досрамя, че го запреследвах и му задуднах да се върне. Един вид - Come back, man, you're the German ambassador, you can sit where you want. Не харесвам преклонението пред авторитети, но в случая сгафих на дипломатическо ниво. Хрумна ми в отговор на неговата визитка да напиша на едно листче "Змеев. Некултурно аташе".

Когато пролетта предстои, и във въздуха има джаз... и човек се събужда, раздвижва, разкъсва пашкула, яхва колелото, освобождава се от излишните телесни мазнини...

Хвърч!

3 коментара:

Стоян Христов каза...

Слушай, Змей, мисля че е крайно време да започнем да си обменяме информация за актуалните джаз събития. Те не са толкова много(заслужаващите от тях), а пък и ние, ценителите на биг бендовете и на джаза въобще, може би сме още по-малко. Та идеята ми е, че малко предупреждения навреме за скоро предстоящото няма да са излишни.

В четвъртъка и аз бях при чехите, ама нещо този път не ми понесе изпълнението, повече поп-рок ми идваше, а може и да бях прекалено изморен и си тръгнах скоро след първия антракт.

А все пак пролет се задава, тепърва ще има джаз-събития.:)

nousha каза...

Ето един интресен проект: клик, освен това тепърва са Джаз Пик-ът и Плюс-ът.
Към средата на април в Прага ще имат концерт Einstürzende Neubauten, сещам се, че ги харесваше, дали случайно няма да ходиш да ги гледаш?

Zmei каза...

@Цонко: и аз не обръщам много внимание на това какви събития предстоят, просто в един момент бивам въвлечен от културните ми приятели. Така че не знам на кой концерт ще ходя...
@nousha: хех, значи съм бил на "символичния старт на инициативата". Иначе тази година май не ми се очертава излизане зад граница с цел концерти...