вторник, 4 март 2008 г.

Две истории за fairplay

1....
- Обаждат ми се от "Семтекс" и ми казват, че имат готов договор за тебе. Започваш от вторник.

- Ей, браво. Това няма да повлияе на нещата с "Прайм Парк", нали?

- Ами всъщност не знам. В договора със "Семтекс" пише, че можеш да работиш само при тях. Забраняват ти се каквито и да е странични договори. Не че ще ти трябват някакви с тази заплата...

- Не ми е толкова за парите от "Прайм", аз дори договор не съм подписал още с тях. Но какво ще им обясня? Все пак имах едно обучение, някакви пари потрошиха по мен и ми уйдисваха на всички капризи. Бяха добри с мене, а аз сега ще отида ей така при конкуренцията точно когато трябва да започне моя проект за "Прайм".

- Е да, малко е кофти. Но според мен няма какво да му мислиш. Затова се казва "head hunting". Парите на "Семтекс" са повече. Искат те. Нямаш договорни обвързаности. Действай!

2. ...
- Шегуваш ли се - китайците, индийците... има в пъти по-евтина работна ръка от българите. Че и в много случаи по-качествена.

- Ако искаш да ти сглобяват играчки - да, но гледай реално на нещата - имаш нужда от специалисти, а тук имаш добри хора. Пък и ще ги контролираш по-лесно, чрез мен. На хинди не съм толкова добър.

- Все пак искам да разходите за заплати да са си останат минимални. Мисля си началната заплата за новодошли да е около 650, а хората, които вече работят да ги установя около хиляда.

- Сигурен ли си? На мен ми се струват малко занижени тези пари. Тук вече има компании, при това български, които са готови да платят двойно за твоите хора. А ако отидат при някой аутсорснат гигант, не знам.

- Някой оплакал ли се е?

- Още не, но ще се оплачат. Хиляда лева вече не е мечтаният таван на парите. В момента това е стартовата заплата за тия позиции в България.

- Шегуваш се.

- Нищо подобно, с тези заплати, които си ги мислиш, по-добре затвори офиса и направи заведение. Поне ще изкарват от бакшиши...

- Виж, засега нещата остават така. Дръж добрите с хиляда лева, на останалите - по-малко. Ако някой се оплаче, казваш ми кой е. Разчитам да се усетиш, когато първия по-нахален заговори за пари. Ще им даваме минимални повишения, колкото да си затворят устата.

Няма коментари: